dinsdag 3 december 2013

Gehaakte lampenkap

Een nieuwe lamp...

Deze kroonluchter hangt boven onze eettafel. 
Nu was al een tijdje het organza gescheurd en het ging alleen maar meer rafelen. Toen een nieuwe kap gekocht.. maar die bleek een iets ander model te hebben. De kap hing een beetje scheef, het organza was veel te wit naar mijn zin.. geen succes dus.
Wat moest ik hier mee?

Gelukkig had ik het oude frame bewaard en tijdens een gezellig avondje 'aan de haak' bedacht ik me: waarom ga ik niet gewoon een kap haken?..
En zo gedacht, zo gedaan.. Zie hier het resultaat!   


Omdat de onderkant van de kap iets wijder uitloopt, heb ik 4 aparte lappen gehaakt en deze later aan elkaar gemaakt. Zo kun je het in gedeeltes om het frame vastmaken. 


Ben er zelf erg blij mee! :-)


En zo hebben we weer een nieuwe lamp..



 Groetjes,

Mariska 

Avondsfeerlicht..


2 opmerkingen: